Ahad, Mac 01, 2009 | By: ~Ummi Mujahid~

Kisah hari ini..

Hari ni kami keluar ke bandar, membeli barang keperluan dapur sebenarnya. Kebetulan pulak bekalan air terputus sejak petang kelmarin lagi. Saya, bila tiada air di rumah memang tak dapat nak masak. Bukan tak ada simpan air dalam tong tapi alang2 kami nak keluar shopping, terus makan di luarlah.

Lepas sarapan di Waqaf TomYam Tawau, kami ke Giant. Mujahid pulak boleh terlena tu sebelum sampai sana. Nasib baiklah ada stroller dia. Menyoronglah saya masuk giant. Sebelum tu sempat saya belikan wallet untuk Abang sempena ulang tahunnya khamis lalu. Beli wallet cosway saja. Selesai shopping, kami plan ke rumah sepupu Abang, di bandar sri indah. Sebelum masuk kereta, tetiba datang seorang girl ni menyalami saya. Rupanya anak murid saya yang ikut familinya ke giant. Sempat jugak bertegur sapa dengan cikgu satu sekolah, kak mas dan suaminya yang juga selesai shopping.

Abg Japari(sepupu Abang) dah lama menetap di sini sejak mula posting mengajar lagi. Jodohnya pun orang tawau jugak. Kak Chaya, baik orangnya. Mereka dah ada 5 orang anak, 4 perempuan 1 lelaki. Yang sulongnya ting. 4 masuk sek. teknik. No. 2, lelaki ting. 2 tak silaplah. Ke 3,4 dan 5, perempuan. Darjah 5, tadika dan bongsunya 4 tahun. Sembang2 sambil dijamu makan bihun sup, sedar tak sedar dah 2 jam lebih kami di sana. Kami pun pulang dan sampai di rumah dalam jam 4.

Letih ni tapi sempatlah menaip di sini dulu. Nanti nak mandikan mujahid, air pun belum ada lagi ni. Hmm boring kan bila tiada bekalan air. Tak ada bekalan letrik boleh diterima lagi tapi bila air yang tak ada. Masalah tu!! MakTeh di Balung, khabarnya masih belum ada bekalan air lagi sejak 3 minggu lalu. Bayangkan macam mana nak hidup tu? Nak harapkan tong besar di bawah manalah larat kalau tinggal di tingkat 1. Berulang alik turun naik angkut air. Nasiblah MakTeh.. Mujur jugaklah anak sulong MakTeh, Shafiq ada.

Emm.. itulah je kot yang sempat di sini. Lain ketika lain cerita pulak ye. Take care semua. Jumpa lagi ;)

1 komen teman:

Liana Manjaku berkata...

Salam,
Bila baca kisah tak de air nie kak...teringat masa zaman anak dara dulu... Saya dok tingkat 17, air tak de selama 1 minggu. Tiap balik kelas, berkejar ambil air kat bawah. Air minum beli jer..Yg penting yg lain2 tu! Sekali turun ambil 2 @ 3 baldi...huhuhu...Bila ingat balik...hehehe

Catat Ulasan

...silalah berikan sebarang komen or teguran...

...terima kasih...