Selasa, Mac 17, 2009 | By: ~Ummi Mujahid~

kisah semalam..

Salam petang selasa..

semalam nak menaip di sini tapi tak sempat jugak dek meragamnya mujahid. sejak akhir-akhir ini mujahid suka sungguh meragam, merengek nak dibelai, dipegang. kalau tak dilayannya, makin kuatlah merengeknya tu. tak pernah lagi mujahid macam ni. Sebelum ni dengan sesiapa pun dia nak berdukung tapi sekarang bila dah mula kenal orang, payah sikit. kena ambil masa nak kenal pulak.

jumaat malam lepas kan saya sekeluarga ke balung, ke rumah mak teh saya. dia tinggal di IPG tawau, sebelah dengan taman sri balung (sepupu abang ada seorang di situ). sesampai saja kami di sana, mujahid meragam sebab dah lama tak tengok toktehnya tu. dia duduk dalam pelukan saya. sesekejap dalam pelukan walidnya. kami sampai pun dah agak lewat, bertolak jam 9.30mlm sampainya jam 10.15mlm.

dah 15-20 minit tu barulah bergerak berjalan merata sekeliling ruang. Barulah mesra alam sikit. Dah kenal dengan Tok Teh, Tok Mat, Cik Na (yg menjaganya dulu), Cik Su Ain dan Cik Afiq. Dah boleh bergurau senda.

kami plan nak tidur semalaman saja memandangkan si shahir nak bawak kawannya datang rumah. shahir ni anak mak teh yang sebaya syikin adik saya, form 4 sekarang. dia masuk sm Teknik, sama macam abangnya saufi dulu. si saufi sekarang dah di politeknik dungun. malam tu sebelum tidur, habis ruang mujahid meronda menapak.

pagi esoknya kawan saya, cik ros dan yang dari lahad datu nak tumpangkan keretanya( kereta si yang) di rumah saya. jadinya dia minta datang ambil kereta di airport sebabnya dia nak balik trg. saya berbincanglah dengan abang, katanya baik tinggal di maktab saja dari rumah kita. dahlah kereta tu baru lagi, kalau tinggal di airport alamatnya memang nak cari penyakit. akhirnya kawan saya tu singgah jugak ke ipg tawau tu dan lepas sarapan kami hantar mereka berdua ke airport.

sekian..

0 komen teman:

Catat Ulasan

...silalah berikan sebarang komen or teguran...

...terima kasih...