Khamis, Mac 17, 2022 | By: Ummi Mujahid dan Mujahidah

Mengawas SPM untuk kesepian kalinya

Assalamu'alaikum wbt, Selamat pagi.

Menyempatkan diri menaip kisah diri dan keluarga sementara ada masa. Sebenarnya saya mengawas SPM 2021 untuk sekian kalinya. Kenapa cakap begitu? Ya, dulu dah pernah mengawas semasa masih di Tawau. Lebih daripada 4 kali jugalah meraih pengalaman mengawas peperiksaan awam ni, bukan hanya SPM malah PMR juga sebelum ditukar ke PT3 dulu.

Sejujurnya, saya tak minta tapi diarahkan mengawas. Ya, saya menurut perintah. Namun, pengalaman setiap orang berbeza kan. Dulu di Tawau, suasana keadaannya berbeza dengan situasi di sini. Sekolah yang saya mengawas ini letaknya sebelah pantai. Belum sempat nak beriadah di pantai sini memandangkan tak tinggal lama di sini. Saya ulang alik tau dari Kemaman ke sini tiap kali giliran mengawas.

Oh ya, ada satu berita baik. Syukurlah suami dah dapat ditukarkan ke Kemaman Ogos lalu. Tak sangka rezekinya mudah memandangkan ada staf daripada Putrajaya yang sepatutnya masuk Kemaman tapi minta masuk Kuala Terengganu atas alasan dekat dengan rumahnya. Suami pun dalam senda gurau sanggup ditukarkan ke Kemaman dan ketuanya luluskan permohonan suami selepas itu. Inilah dikatakan rezeki tak salah alamat.

Jadi, anak bongsu saya dah bersama ayahnya di rumah kami. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya adalah penghuni rumah tak terbiar kosong.

Pagi ni, pelajar menjawab kertas Prinsip Perakaunan 1 dan 2. Tenang saja suasana sekarang dengan hujan renyai di luar. 

Aduhai, sayunya rasa pabila selesai mengawas nanti. Dah tak nampak pantai lepas ni. Moga-moga ada rezeki lepak tepi pantai kelak. Tapi pantai kat rumah saya pun ada, mengada nak pantai lain hehe

Oklah dah mengarut pulak ni. Hingga jumpa lagi.
'eh ada ke yg baca ni?'

0 komen teman:

Catat Ulasan

...silalah berikan sebarang komen or teguran...

...terima kasih...