Sabtu, Februari 07, 2009 | By: ~Ummi Mujahid~

Penatnya..

Salam hujung minggu..

Penat? Bukan penat urusin mujahid saja tau tapi baru balik dari hari keluarga. Sebenarnya kelab staff sekolah adakan hari keluarga abaka hari ini. Bertempat di Velop Recreation Club, Bombalai tak berapa jauh dari sekolah. Walau tak masuk apa-apa acara pun namun kepenatan tetap terasa. Sesampai di sana, mujahid mula meragam sebab tengah hari tadi dia tak tidur langsung. Nasib baiklah ada bawak strollernya dalam bonet kereta. Letak dia dalam stroller, lenalah dia yang sememangnya tengah mengantuk.

Saya sempat juga snap beberapa keping gambar tapi mungkin tak seberapa memuaskan. Maklumlah bukan pro yang mengambilnya. Yang pastinya, semua yang melihat mujahid sudah tentunya terkejut ada, geram ada, kagum pun ada. Alahaii, lupa saya ambilkan gambar mujahid dengan anak kak mai yang baru saja 1 tahun 4hb lepas.(Kak Mai ni sama² lapor diri tahun lalu dengan saya, sama² boyot sarat mengandung).

Ada makan², futsal (guru lelaki), bola jaring (guru perempuan) dan acara untuk anak² jugak; tiup belon hingga pecah, bawa bola pingpong dalam sudu dan acara mewarna. Di Velop Club ni ada kolam mandi untuk dewasa juga kanak² tapi dek petang tadi lewat diisi airnya jadi budak² kecik tu pakat bermain di ruangan dewasa sbb airnya masih cetek.

Saya taklah tunggu hingga habis programnya, oleh kerana kami ada anak kecil, bimbang keteguran nanti. Maklumlah tempatnya di tengah ladang. Syukurlah tiada apa² yang berlaku sepanjang jalan kecuali sebuah lori yang terbalik masuk longkang. Sempat snap sekali saja.

Hingga di sini dulu, mujahid memanggil sudah (beginilah cara orang Sabah bercakap) ;)

0 komen teman:

Catat Ulasan

...silalah berikan sebarang komen or teguran...

...terima kasih...